نیسان نسل جدید قشقایی را بر اساس یک طرح مفهومی می‌سازد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،قشقایی پرفروش‌ترین کراس اوور کامپکت اروپا بوده و البته پرفروش‌ترین خودروی ساخته شده در بریتانیا نیز محسوب می‌شود. جدای از محبوبیت قشقایی در اروپا، این قدبلند ژاپنی در حدود 100 بازار سراسر جهان نیز فروخته می‌شود.

با این تفاسیر نیسان باید در ارائه سومین نسل قشقایی راه خود را به درستی طی کند. این خودرو اواخر دهه میلادی جاری وارد بازار می‌شود و نیسان قبلاً مشتاق صحبت درباره تغییرات نسل جدید این خودرو بوده است. قشقایی جدید از نظر طراحی موارد مشترک زیادی با کانسپت IMx معرفی شده در نمایشگاه توکیو 2017 خواهد داشت.

اگرچه معاون طراحی جهانی نیسان می‌گوید کانسپت IMx تنها یک طرح مطالعاتی بوده اما به این نکته هم اشاره می‌کند که مدل تولیدی بزرگ‌تر از جوک از این کانسپت الهام خواهد گرفت. اگرچه قشقایی 2020 کاملاً شبیه IMx نخواهد بود اما برخی از شاخصه‌های این مدل مفهومی در قشقایی بکار گرفته خواهد شد.

سومین نسل این کراس اوور محبوب در همان تأسیسات ساندرلند بریتانیایی که مشغول ساخت نسل اول این خودرو بوده به روی خط مونتاژ خواهد رفت. از آن زمان تاکنون بیش از 2.8 میلیون دستگاه خودرو ساخته شده و نیسان به رکوردهای ساخت 1 و 2 میلیون دستگاهی زودتر از هر خودروی ساخت شده در بریتانیا رسیده است. نیسان معتقد است این داستان درباره سومین نسل قشقایی نیز صدق خواهد کرد.

به منظور روی دادن این اتفاق، نیسان مجبور بوده 70 میلیون دلار در تأسیسات بریتانیای خود سرمایه‌گذاری کند. این برند ظرفیت تولید قشقایی را افزایش داده و هم‌اکنون دو خط، مشغول مونتاژ این کراس اوور هستند.

۵۴۵۴

رونمایی ب‌ام‌و از هوشمندترین موتورسیکلت خود/هشدار با ارتباطات موتوری

به گزارش خبرآنلای نبه نقل از زومیت،این روزها استفاده از موتورسیکلت و گرایش به آن چندان طرفدار ندارد؛ از یک سو با جاده‌های ناهموار و سرعت‌گیرهای شهری روبرو هستیم و از سویی دیگر، مشکل بزرگی به نام ایمنی در موتورسیکلت‌ وجود دارد. حالا به تمام موارد فوق، افزایش رانندگان بی‌دقت را اضافه کنید که با رشد روزافزون تکنولوژی، در زمان رانندگی با گوشی هوشمند خود در حال مکالمه یا ارسال پیام هستند. با هدف مقابله با این مشکلات و البته افزایش ایمنی موتورسواران، سه شرکت‌ معتبر سازنده موتورسیکلت، شامل بی‌ام‌و، هوندا و یاماها سال گذشته پروتکل جدیدی را در قالب سیستم ارتباطی میان وسایل نقلیه عبوری با مشارکت یکدیگر طراحی و استانداردسازی کردند. حالا بی‌ام‌و پس از گذشت یک سال، از موتورسیکلت جدید و بسیار هوشمند خود با نام R 1200RS رونمایی کرد تا عزم خود را در ساخت موتورهای هوشمند بیش از پیش به رخ دیگران بکشد.

هفته گذشته، شاخه موتوری بی‌ام‌و نمونه‌ی اولیه از مدل R 1200RS با قابلیت اتصال به خودروهای عبوری را در کنفرانس ارتباطات موتوری در مونیخ آلمان رونمایی کرد. سیستم جدید به‌کاررفته در این موتور شامل سیستم کمک در زمان عبور از چهار‌راه‌ها، هشدار چرخش به سمت چپ و چندین تکنولوژی پیشرفته‌ی دیگر است که به راننده کمک می‌کند از تصادف با عابران پیاده و خودروها جلوگیری کند. همچنین این موتور در زمانی که دیگر وسایل نقلیه، قوانین رانندگی را رعایت نکنند و در شرف برخوردی خطرآفرین با موتورسوار باشند، به راننده هشدار می‌دهد.

موقعیت و شرایط خطرناک در زمان رانندگی از طریق سیستم ارتباطی خودرو به خودرو یا V2V تشخیص و به راننده هشدار داده می‌شود. سیستم V2V یک شبکه‌ی استاندارد ارتباطی بین خودروسازان مختلف است که با ایجاد ارتباط بی‌سیم با یکدیگر، اطلاعات بسیار دقیقی از موقعیت مکانی ماهواره‌ای تمام وسایل نقلیه عبوری میان خودروها و موتورسیکلت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و به موجب آن، سیستم‌های هوشند این وسایل با بررسی میزان فاصله و نحوه حرکت هر وسیله‌ نقلیه عبوری در محدوده مشخص اطراف خود، در مواقع لزوم راننده را هشیار می‌کنند تا از تصادف جلوگیری شود.

کنفرانس ارتباطات موتوری برای اولین بار سال گذشته توسط بی‌ام‌و، هوندا و یاماها با هدف ترویج همکاری و تعامل هرچه‌ بیشتر بین سیستم‌های ارتباطی اختصاصی سازندگان موتورسیکلت‌ ایجادو یک شبکه‌ی استاندارد ارتباطی تأسیس شد. تنها کنسرسیوم جهانی سازندگان موتورسیکلت، زمینه‌ای فراهم کرده است تا شاهد پیشرفت‌ها و تعامل‌های بسیار مهمی بین مؤسسان آن و دیگر فعالان این حوزه در جهت افزایش حداکثری ایمنی رانندگان موتور سوار باشیم. این کنسرسیوم حساب ویژه‌ای روی تجهیزات اختصاصی موتورسیکلت‌ها از منظر بهبود شرایط دینامیکی آن‌ها و به تناسب آن افزایش سطح ایمنی این وسایل نقلیه موتوری باز کرده است. از جمله مهم‌ترین این تجهیزات سیستم ارتباطی بین وسایل نقلیه، V2V‌ است که تا به امروز چندان مورد توجه قرار نگرفته و انتظار می‌رود در جهت بهبود شرایط ایمنی موتورها، بیش از گذشته مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

دکتر کارل ویکتور شالر، مدیر بخش توسعه‌ی موتورهای بی‌ام‌و در این رابطه می‌گوید: هدف ما تشویق و ترویج به استفاده گسترده از سیستم‌های ایمنی برای موتورسیکلت‌ها در مراحل ابتدایی طراحی و ساخت است تا از پتانسیل‌های این سیستم‌های هوشمند و کارا در راستای ایمنی حداکثری سرنشینان و عابران پیاده استفاده شود. به همین دلیل است که در این مسیر دست یاری به سوی دیگر شرکت‌های موتورسیکلت سازی معتبر جهانی دراز کردیم تا به ما در این پروژه‌ی مهم و تاریخ‌ساز بپیوندند.

کنفرانس ارتباطات موتوری به دنبال آن است تا با نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی خودرو مشارکت کند و در سال ۲۰۱۸ در این نمایشگاه‌ها به‌صورت فعال حضور به هم رساند تا از جدیدترین دستاورهای خود در زمینه سیستم‌های ایمنی و ارتباطی بین وسایل نقلیه رونمایی کند. در کنفرانس امسال چندین نمونه از این دست تکنولوژی‌های جدید در نمونه‌ی اولیه مدل R 1220RS بی‌ام‌و به نمایش گذاشته شد. دو مدل اولیه از محصولات شرکت هوندا با نام‌های CRF 1000 و دوقلوی آفریقایی به همراه مدل tracer 900 یاماها نیز در قالب این کنفرانس رونمایی شدند.

همایش مهم بعدی برای کنفرانس ارتباطات موتوری، گردهمایی جهانی سازندگان موتورسیکلت است که این روزها در مونترال کانادا در حال برگزاری است و تا ۱۱ آبان‌ ادامه خواهد داشت. این همایش بزرگ‌ترین کنفرانس بین‌المللی و جهانی در زمینه سیستم‌ها و ساختارهای شبکه‌ای هوشمند ارتباطی بین وسایل نقلیه به شمار می‌رود. فردا و طی این همایش، بی‌ام‌و جزئیات کامل و دقیقی درباره ساختارهای شبکه‌ای V2V با متخصصان آمریکایی، اروپایی و تایوانی در میان خواهد گذاشت.

۵۴۵۴

پروژه مشترک ایران و لهستان، روی صحنه تئاتر شهر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «اصفهان، شهر بچه های لهستان» نوشته محمد چرمشیر که با طراحی رکسانا مهرافزون بر اساس رویدادهایی از جنگ دوم جهانی شکل گرفته است از ششم تا دوازدهم آذر در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

پایان سال ۱۹۴۲ گروهی از لهستانیان از طریق دریای خزر با کشتی وارد ایران می‌شوند. اصفهان به بیش از دوهزار و پانصد کودک لهستانی که بیشترشان حداقل یکی از والدین‌شان را از دست داده بودند پناه می‌دهد. اصفهان در کنار دیگر شهرهای ایران مثل مشهد و اهواز امکان زندگی و آموزش  را برای کودکان لهستانی بوجود آورده تا این کودکان فرصتی برای یادگیری زبان و فرهنگ ملی خود داشته باشند.

در سال ۲۰۱۷ «باشگاه نوجوانان لَدِر تیم Ladder Team Youth Club» از سوی سفارت لهستان در تهران دعوت شد تا این پروژه را که پیش از این در لابراتوار گروتوفسکی در لهستان روی صحنه رفته بود در ایران هم اجرا کند. این اجرا بخشی از برنامه‌ یادبود هفتاد و پنجمین سالگرد مهاجرت لهستانی‌ها از شوروی به ایران است.

گروهی از نوجوانان تهرانی در طول ۲۴ جلسه پژوهش و تمرین، نسخه ایرانی پروژه را آماده کردند.

بر همین اساس سفارت لهستان در تهران با حمایت موسسه آدام میسکیه ویچ و شرکت دولتی نفت و گاز PGNiG و همراهی باشگاه کودک و نوجوان آفتاب، موسسه گروتفسکی، مرکز هنرهای نمایشی ایران، انجمن نمایش، تئاتر شهر تهران، موزه هنرهای معاصر اصفهان و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری، انجمن هنرهای نمایشی ایران، موزه‌ هنرهای معاصر اصفهان، تالار هنر اصفهان، سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان تصمیم به اجرای نمایش «اصفهان، شهر بچه های لهستان» در ایران گرفتند.

این نمایش اول و دوم آذر در تالار هنر اصفهان و به مدت یک هفته از ششم تا دوازدهم آذر به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی به ایران در تئاتر شهر تهران با به اجرا در می‌آید.

برای تکه‌های مستند این اجرا از فیلم «مرثیه گمشده» ساخته خسرو سینایی استفاده شده است.

57243

 

 

عکس خارق‌العاده ناسا از بارش شهابی جباری

به گزارش خبرآنلاین،این عکس  خارق‌العاده ردهای متعدد شهاب های کوچک را نشان می دهد که همگی به نقطه‌ کوچکی در آسمان که کانون بارش نامیده می‌شود، می رسند. شهاب های جباری به صورت سنگ ریزه از دنباله دار هالی جدا شده اند. دنباله دار هالی در واقع مسئول دو بارش شهابی شناخته شده است که دیگری اِتا دَلوی نامیده شده و هر سال ماه می قابل رویت است. ماه بعد، بارش شهابی اسدی از دنباله دار تمپل- تاتل، ردهای شهابی درخشانی را ایجاد می کند. بارش شهابی جبّاری یکی از بارش‌های شهابی سالانه‌است که کانون بارش آن در صورت فلکی جبار به نظر می‌رسد. بارش شهابی جباری بارش خیلی مشهوری نیست امّا با این وجود جالب توجّه‌است. این بارش معمولاً هر سال از حدود روز ۱۰ ماه مهر تا حدود روز ۱۶ ماه آبان فعّال است و در حدود روز ۲۹ ماه مهر به اوج می‌رسد. سرعت میانگین شهاب‌های این بارش نسبت به کره زمین در اوقات اوج این بارش معمولاً حدود ۶۶٫۲ کیلومتر بر ثانیه‌است که نسبتاً زیاد به شمار می‌آید امّا شهاب‌های این بارش چندان روشن نیستند و در عوض از خود خاکستر بیش تری بر جا می‌گذارند.

۵۴۵۴

ارکستر ملی ایران «حدیث سرفرازی» را می‌نوازد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی ایران، هدایت اجرای «حدیث فراری» را به عهده دارد و خواننده این اجرای آیینی، محمد اصفهانی است که در یک سال گذشته سابقه چندین همکاری را با ارکستر ملی ایران داشته است.

در این رویداد قطعات «حدیث سرفرازی»، «سوگ»، «غنچه افسرده» و «فرصت بدرود» از شهبازیان اجرا می‌شود.

«فریاد تنهایی» و «سوگ حیدر» دو قطعه امیر بکان است که ارکستر ملی ایران در این رویداد می نوازند.

«دیده بگشا» از علی کهن دیری، «دونغمه بختیاری» کار گلنوش خالقی، «چنگ و نای» از «محمد بیگلری‌پور»، «سقای تشنگان» از محمد میر زمانی و «شورآفرین» کار حسین دهلوی، سایر قطعات این برنامه هستند.

«حدیث سرفرازی»، اجرای ویژه آیینی ارکستر ملی ایران، سه شنبه بیست و سوم آبان ماه از ساعت ۱۸ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

57243

 

درگیری فدراسیون با صدا وسیما و دودی که در چشم هوادار رفت/وقتی فوتبال را نصفه و نیمه دیدند!

مرتضی رضایی:بازی استقلال مقابل نفت تهران
اصلا به هواداران این تیم نچسبید.آنها بازی را بردند اما چه زجری کشیدند برای
اینکه بازی را از تلویزیون تماشا کنند؛یک فوتبال نصفه و نیمه!

قبل از دربی پایتخت بود که مسئولان فدراسیون
مدعی شدند دوربین های صدا و سیما را به دلیل عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی به
ورزشگاه راه نمی دهند اما ساعاتی قبل از بازی و مثل همیشه و با همان روش های خاص
که دیگر همه می دانند درهای ورزشگاه باز شد و دوربین ها در جایگاه خودشان مستقر
شدند.گذشت تا به بازی استقلال مقابل نفت در آزادی رسید.بازی پخش زنده بود اما ای
کاش نبود!

در جو به وجود آمده و کل کل فدراسیون و صدا و
سیما اتفاقی افتاد که در نوع خودش جالب بود.شبکه سوم سیما این بازی را پخش کرد اما
آن طور که خودش دلش خواست،با بریدن تبلیغات کنار زمین و نصفه و نیمه کردن
بازیکنان! جالب اینجاست که به تلافی این اتفاق مدیران تبلیغات در ورزشگاه آزادی که
با تاخیر متوجه این اتفاق شدند روی تابلوهای تبلیغاتی خودشان نوشتند” به علت تصاویر برداری غیر استاندار صدا و سیما از مردم شریف عذرخواهی
می‌نمایم” اتفاقی که به شدت روی اعصاب هواداران تلنگر زد و بازتاب این واکنش
ها در شبکه های مجازی نمود پیدا کرد.جایی که خیلی از کاربران از این رفتارها به
عنوان حرکات کودکانه یاد کردند و با بیان اینکه فوتبال ایران و جنگ با صدا و سیما
شباهت زیادی به یک مهد کودک دارد به انتقاد از رفتار مدیران پرداختند!

251 41

 

 

 

واژگونی ون حامل زائران ایرانی در عراق/ ۱۴ نفر مصدوم شدند/ عکس

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از واژگونی یک دستگاه خودروی ون حامل زائران ایرانی اربعین در شهر العماره مرکز استان میسان عراق خبر داد و گفت: در پی این حادثه ۱۴ نفر از زائران ایرانی که در خودرو بودند دچار مصدومیت شدند و به بیمارستان میثم العماره منتقل شدند.

وی افزود: ۱۳ نفر از این مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی و رسیدگی به وضعیتشان از بیمارستان ترخیص شدند اما یکی از مصدومان جهت درمان بیشتر در حال اعزام به ایران است.

۴۷۴۷

از واکنش به حواشی بزرگداشت کوروش تا احتمال اخراج ۸۰هزارنفر از شهرداری تهران/پربازدیدهای ۸ آبان

در سرویس سیاسی پربازدیدترین خبر به واکنش ضرغامی به حواشی بزرگداشت کوروش اختصاص داشت که گفت: می‌خواهند القا کنند مشکلات کشور نتیجه فعالیت سپاه است. گزارش
پرمحتوایی درباره
رأی معنادار به ۲ وزیر روحانی و پارادوکس‌ها در فراکسیون
امید
هم بازدید زیادی داشت. همچنین نقل قولی از جعفرزاده پربازدید بود که گفت: به
جهانگیری گفتم اگر تحت فشارید رای ندهیم و روحانی
هرچه کوپن در مجلس داشت مصرف کرد
.

خبر پربازدید سرویس اقتصادی به بزرگ‌ترین خریدار
بستنی ایرانی 
اختصاص داشت. پس از آن، قیمت خودرو برلیانس در بازار
بازدید زیادی داشت و خبر پربازدید دیگری هم اعلام کرد عراقی‌ها تعرفه خرید لبنیات ایرانی را ۲.۵ برابر کردند.

در سرویس فرهنگی خبر پایان ممنوع‌التصویری مجری سرشناس
بازدید زیادی در پی داشت. همچنین داستانی درباره حریم
خصوصی زنانه
بازدید زیادی را به دنبال داشت و ماجرای اختلاف بازیگر
فیلم «گاو» با جمشید مشایخی 
هم از سوی مخاطبان پسندیده شد.

در سرویس اجتماعی دستور ویژه ولایتی برای اخراج فوری استاد هتاک به ساحت مقدس حضرت پیامبر (ص)
از دانشگاه آزاد
بازدید زیادی در پی داشت. همچنین
خبر تعطیلی خط مترویی که
قالیباف ۴ماه پیش آن‌را با سروصدا افتتاح کرد
هم
پربازدید زیادی در پی داشت. همچنین گفتگوی پربازدیدی اعلام کرد شهرداری ۱۵۰هزار حقوق‌بگیر دارد و شاید ۸۰ هزار
نفر بیکار شوند
.

در پربازدیدترین خبر سرویس بین الملل
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: روحانی درخواست ملاقات
ترامپ را نپذیرفت
. همچنین اظهارات بارزانی پس از کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان با
استقبال مخاطبان روبرو شد و یک روزنامه‌نگار عربستانی هم در اظهارنظر پربازدیدی گفت: راه‌حل بحران قطر یک چک ۴ میلیارد دلاری است!

در پرمخاطب ترین مطلب سرویس طنز هم
یک نفر داد زد طلاق می‌خواهم!

58231

هاشمی: شورای شهر سوپرمن نیست/ خط 7 مترو ناامن بود به همین دلیل بسته شد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات در پاسخی به این سوال که تهران ششمين شهر پراسترس جهان است عنوان کرد: البته باید ببینیم اين طبقه‌بندى‌ها چقدر مستند هستند، من نمی‌توانم اين آمار را تابيد كنم اما تهران بايد براى شهروندانش دلپذير باشد و مردم در آن احساس راحتی كنند.

او ادامه داد: برخى از مسائل است مثل ترافیک و آلودگی هوا وجود دارد كه تهران را مى رنجورد این مسائل راه حل هاى زيادى دارد كه بايد اجرا شود.

او در رابطه با این راه حل‌ها توضیح داد: مهمترين عامل آلودگى هوا سوخت فسيلي است كه به دليل ارزانى از آن استفاده مى شود و راه حلى مشخص این است که بايد مصرف سوخت را پايين بیاوریم و براى اين کار بايد به سمت حمل و نقل عمومى برويم كه سوخت مصرف نكند یعنی حمل و نقل ریلی.

هاشمی افزود: بايد كارى كنيم كسى كه خودو دارد هم از اين سيستم استفاده کند.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت: سيستم اتوبوسرانى ما كه بايد ٥ ميليون سفر باشد هم بايد باید باشد، پس بايد هزينه‌های زيادى بدهيم تا بخش زيادى از این مسائل حل شود.

او در رابطه عوامل دیگر ایجاد آلودگی هوا گفت: مسائل ديگرى مثل كاميون و صنايع هم است كه بايد با آن برخورد كنيم.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با استفاده ار انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: الان شهرهاى ديگر دارند برق محور مى‌شوند براى توليد برق هم بايد به سمت انرژى تجديدپذير برويم، اين ها همه راه حل‌هايى است كه اعتبار و نقدينگى لازم دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه تامین هزینه‌های شهرداری تهران گفت: آقاى نجفى دو ستاد را هماهنگ كرده كه مشغول بررسى درآمدزايى است، اميدوارم از اين ستاد بتواند به سوال شما پاسخ دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اعتراض یکی از حضار درباره تغییرکاربری زمینی در پاسداران و ضرب و شتم مردم با اشاره به اینکه نمی‌تواند به این سوال پاسخ مطبوعاتی دهد عنوان کرد: من از این بابت متاسفم، همكاران من هم در شورا هم به اين موضوع پرداختند، اين درد تهران مضمن است خيلى جاها پارك است و شهردارى براى پول آن را واگذار كرده است.

هاشمی افزود: شهردارى تهران بر اساس قانون بودجه اى كه هر سال تصويب مى شود درآمد كسب مى كند، بايد شش ماه بعد از هزينه كرد تفريق بودجه خود را ارائه کند. ما اخيرا در شهردارى از سازمان هاى حسابرسى استفاده می‌كنيم ولى هنوز جا دارد تا به نظارت مجلس بر دولت برسيم، نظارتی که خودش هم کامل نیست.

او ادامه داد: مى شود گفت نظارت جدى‌ای بر شهردارى وجود دارد ولى شفاف نيست.

رئیس شورای شهر در رابطه با رای دادن مردم به اصلاح طلبان در شهرهای مختلف گفت: اينكه مردم نظراتى را مى پسندند و به نظراتى راى نمى دهند به خودشان مرتبط است، ولی من فكر كنم مردم دوست دارند تفكرات مختلفى بالاى سر آنها باشد.

او ادامه داد: اگر مردم به چنین لیستی رای دادند یعنی فكر كردند که حقشان پايمال شده است، شعارهاى داده شده توسط اصلاح طلبان هم بسيار مهم بوده.

هاشمی در رابطه با حاشیه نشینی گفت: شهر تهران با زيرساخت هايى كه دارد جذاب است، بر اساس آخرين طرح جمعيت تهران تا اين تاريخ بايد ٨-٩ ميليون باشد حال مى بينيم جمعيت تهران به این میزان نرسيده است ولى اين جمعيت به دليل گرانى به حاشيه رفته و اين باعت شده تهران ٦١ شهر و ١٠٠ روستاى حاشيه اى داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: يكى از مشكلات تهران اين است كه با حاشيه ١٥ ميليون جمعيت دارد ولى قوانين اجازه نمى دهد شورای شهر در اين شهرهای حاشیه‌ای دخالت كند.

هاشمی در رابطه با شهرهای حاشیه‌ای افزود: اين شهرها امكانات ندارند و روزانه ٧٠٠،٨٠٠ هزار خودرو وارد تهران مى شود اين موضوع را در ٧ كلانشهر ديگر ايران هم وجود دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی که شورا برای جلب اعتماد مردم قرار است انجام دهد با اشاره به اینکه باید شورا صداقت داشته باشد افزود: ولى اينكه توان تحربى و اجرايى داريم هم بايد توجيه كنيم، به هر حال شوراى شهر كه سوپرمن نيست و نمى تواند برخى مسائل را حل کند.

او در ادامه افزود: بحث تعطيل شدن خط ٧ كه در شوراى قبل وجود داشت كه این خط ناامن است، شوراى شهر جديد و شهردارى هم به اين نتيجه رسيدند كه اين خط ناامن است و بايد امن شود.

هاشمی افزود: اين را از مشاور طرح كه حاضر نشده نامه ايمن بودن طرح را قبول کند بپرسيد.

هاشمی در رابطه با اتمام پروژه‌ی مترو تهران گفت: خطوطى كه الان ادعا شده تمام شده هم هنوز تجهيز نشده است، ما بايد هر ٢ دقيقه مترو بفرستيم به همین دلیل نمى توانيم بگوييم ساخت خطوط مترو تمام شده است.

هاشمی در اسخ به سوالی در رابطه با وضعیت معلولین تهران گفت: سالم‌سازى محيط براى معلولين قانونی است اين قانون در ايران ١٠ درصد و در تهران ٣٠ درصد اجرا شده است، من همينجا از آقاى نجفى مى خواهم اين موضوع را پیگیری كند.

او همچنین با اشاره به اینکه قصد تعدیل نیرو ندارند گفت: ولی بر اساس چارت شورا، تنها باید 140 نفر پرسنل داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل انباشت نیرو حالا 500 نیرو داریم.

47237